Podjazdy, zakręty i zjazdy z niezrównaną, wszechstronną wydajnością. Od gór po równiny, we wszystkich warunkach nowy TCR Advanced Pro Disc wznosi się na wyższy poziom dzięki lżejszej, sztywniejszej ramie i nowym, aerodynamicznym przekrojom rur.
Zupełnie nowy TCR Advanced Pro Disc zapewnia wydajność, aby zdobyć KOM-a i pewność, żeby przesunąć swoje granice na technicznych zjazdach. To wszechstronny rower do wygrywania. Wyposażony w ramę wykonaną w technologii Advanced, która może pochwalić się najlepszym w swojej klasie stosunkiem sztywności do masy i aerodynamicznym profilem główki ramy, dolnej rury i widelca. Prześwity w ramie są odpowiednio duże dla opon o średnicy do 32 mm, co czyni go wszechstronną maszyną wyścigową radzącą sobie we wszystkich warunkach drogowych. Dzięki sprawdzonej geometrii Compact Road, technologii Overdrive 2, mocowaniu hamulców flat mount i pochłaniającej drgania sztycy Variant jest to rasowa maszyna wyścigowa nastawiona na wydajność, która wyróżnia się w każdym aspekcie jazdy szosowej.
Najnowsza seria TCR powstała w wyniku zespołowego wysiłku inżynierów i menedżerów produktu Gianta, czołowych ekspertów w dziedzinie aerodynamiki, a także najlepszych zawodowych zawodników, m.in. z CCC Team. Zadebiutował ponad 20 lat temu jako kontrowersyjny aluminiowy rower wyścigowy o kompaktowej geometrii. W porównaniu ze wszystkimi innymi rowerami wyścigowymi końca lat 90. miał radykalnie inny wygląd. Z każdą nową generacją TCR nieustannie przesuwa granice wydajności. Od 1998 r. jest standardowym wyposażeniem peletonu zawodowego, prowadząc do zwycięstw w najważniejszych wyścigach na całym świecie od ponad dwóch dekad.
Prace nad projektem rozpoczęły się od ustalenia bardzo trudnego do osiągnięcia celu: uczynić TCR-a jeszcze bardziej wydajnym. Nowy TCR Advanced SL miał generować większą prędkość z każdego obrotu pedału. Aby to osiągnąć, nasz zespół przeanalizował każdy aspekt roweru, od surowców po zupełnie nowe procesy produkcyjne. Powstała nawet nowa receptura lakieru, aby zminimalizować masę.
W końcu, po kilku latach intensywnych badań i wielu fazach projektu, TCR najnowszej generacji ma jeszcze lepsze parametry aerodynamiczne przy zachowaniu najlepszego stosunku sztywności do masy. Każdy kształt rury został zmodyfikowany w celu zmniejszenia oporu bez dodawania jednego grama lub narażania na szwank cech, które uczyniły TCR czołowym profesjonalnym rowerem wyścigowym ostatnich dwóch dekad.
Poniżej znajdziesz informacje dotyczące inżynierii, rozwoju aerodynamicznego i szczegółów technicznych, które sprawiają, że jest to najszybszy TCR w historii.
SPECYFIKACJA
ROZMIARY
XS, S, M, ML, L, XL
KOLOR
Carbon/biały
RAMA
Kompozyt węglowy Advanced
WIDELEC
Kompozyt węglowy Advanced, rura sterowa OverDrive 2 z kompozytu węglowego
TYLNY AMORTYZATOR
N/A
KIEROWNICA
Giant Contact SL
WSPORNIK KIEROWNICY
Giant Contact SL
WSPORNIK SIODŁA
Giant Variant, kompozyt węglowy
SIODŁO
Giant Fleet SL
PEDAŁY
N/A
MANETKI
Shimano Ultegra
PRZERZUTKA PRZEDNIA
Shimano Ultegra
PRZERZUTKA TYLNA
Shimano Ultegra
HAMULCE
Shimano Ultegra hydrauliczne
DZWIGNIE HAMULCA
Shimano Ultegra hydrauliczne
KASETA / WOLNOBIEG
Shimano Ultegra, 11-30T
ŁAŃCUCH
KMC X11SL-1
MECHANIZM KORBOWY
Shimano Ultegra, 36/52 z pomiarem mocy Giant Power Pro
W branży rowerowej nie ma standardu porównywania wagi rowerów między segmentami lub markami. Wielu producentów podaje najniższą możliwą wagę roweru. Różnice zależą od wielkości ramy, użytych materiałów, wagi osprzętu i akcesoriów. Dlatego najlepszym sposobem, aby ocenić wagę konkretnego roweru jest jego wypróbowanie. Sugerujemy wizytę u lokalnego dystrybutora, który zważy wybrany rower. Wszystkie rowery Giant są zaprojektowane tak, aby oferowały jak najlepszą w swojej klasie wagę i jakość jazdy.
ROZMIAR I GEOMETRIA
XS
S
M
ML
L
XL
A
DŁUGOŚĆ RURY PODSIODŁOWEJ (mm)
425
445
470
500
530
560
B
KĄT PODSIODŁOWY
74,5°
74,0°
73,5°
73,0°
73,0°
72,5°
C
DŁUGOŚĆ GÓRNEJ RURY (mm)
520
535
550
565
580
600
D
DŁUGOŚĆ GŁÓWKI RAMY (mm)
120
130
145
165
185
200
E
KĄT GŁÓWKI RAMY
71,0°
72,3°
73,0°
73,0°
73,0°
73,0°
F
WYPRZEDZENIE WIDELCA (mm)
45
45
45
45
45
45
G
TRAIL (mm)
72,1
64
59,2
59,2
59,2
59,2
H
BAZA KÓŁ (mm)
976
977
980
991
1006
1020
I
DŁUGOŚĆ TYLNEGO TRÓJKĄTA (mm)
405
405
405
405
405
405
J
OBNIZENIE SRODKA SUPORTU (mm)
72
69,5
69,5
67
67
67
K
STACK (mm)
517
528
545
562
581
596
L
REACH (mm)
376
383
388
393
402
412
M
PRZEKROK (mm)
706
725
747
773
800
816
N
SZEROKOŚĆ KIEROWNICY (mm)
400
400
420
420
440
440
O
DŁUGOŚĆ WSPORNIKA KIEROWNICY (mm)
80
90
100
110
110
120
P
DŁUGOŚĆ RAMIENIA KORBY (mm)
170
170
172,5
172,5
175
175
Q
ROZMIAR KÓŁ
700C
700C
700C
700C
700C
700C
TECHNOLOGIE
Technologia Advanced Composite
Wysokojakościowy surowiec jakim są nasze włókna węglowe jest łączony w naszych fabrykach ze specjalnie opracowanymi żywicami. Tak powstaje materiał do budowy kompozytowych rowerów o wysokim stosunku sztywności do masy. Przedni trójkąt ramy jest wykonany jako jeden, integralny element do którego powstania użyto opatentowanej technologii Modified Monocoque Construction.
Geometria Compact Road
Pod koniec lat 90. XX wieku Giant radykalnie zmienił kształt ramy, aby zapewnić przewagę zawodowym kolarzom ze swojej drużyny. Pomysł jest genialnie prosty: górna rura, która jest nachylona ku dołowi od główki ramy do rury podsiodłowej, zmniejsza rozmiar przedniego i tylnego trójkąta ramy. Mniejsze trójkąty sprawiają, że rower jest lżejszy i sztywniejszy.
MegaDrive
Masywna rura dolna o prostokątnym przekroju wraz z powiększoną rurą górną tworzą układ zapewniający najwyższą precyzję sterowania. Zaprojektowana w ten sposób rura dolna gwarantuje niespotykaną dotychczas sztywność konstrukcji podczas pedałowania.
OverDrive 2
Najbardziej zaawansowana technologia główki ramy w aktualnej ofercie rowerów Giant. Opracowano ją, by zapewnić niespotykaną wcześniej sprawność i precyzję sterowania rowerem. W tym celu zastosowano większe łożyska sterowe (dolne w rozmiarze 1½”, górne – 1¼”), które harmonijnie współpracują ze zwężającą się rurą sterową widelca, zapewniając niezrównaną sztywność podczas kierowania rowerem.
PowerCore
Znacząco powiększony węzeł suportowy jest w pełni zintegrowaną konstrukcją o szerokości 86 mm (92 mm w rowerach typu off-road). Asymetryczne dolne rurki tylnego trójkąta zapewniają sztywność po stronie napędu oraz stabilność po stronie przeciwnej.
Kompatybilność z RideSense
Rama dostarczana jest w wersji gotowej do montażu nadajnika Giant RideSense.
Wariantowa sztyca podsiodłowa
Ta opatentowana konstrukcja sztycy podsiodłowej zapewnia idealną równowagę pomiędzy niewielką wagą a doskonałymi właściwościami dynamicznymi, aby zwiększyć osiągi podczas wyścigów szosowych rowerów z linii TCR.
System Giant Tubeless
System bezdętkowy i opony zapewniają lepszą wydajność, komfort i kontrolę w najbardziej przyjaznym dla użytkownika, niezawodnym oraz integralnym systemie.